Årsmøte / medlemsmøte 6. februar 2024

16 medlemmer var tilstede denne kvelden i lokalene på Lovisenlund skole. Årsmøtedelen ble gjennomført før mini-foredrag, kåring av Årets Fotograf 2023, og Månedens Foto.

Under årsmøtet, ledet av Anne-Lise Stangenes og med Arild B. Rekve som referent, ble årsmeldingen gjennomgått, og innkomne saker behandlet. Av innkomne saker om Månedens Foto-konkurranse ble det vedtatt to endringer; størrelse på filer innsendt til Månedens Foto og informasjon som må gis ved innsending. (se regler for Månedens Foto). Det ble også vedtatt at Årets Fotograf for inneværende år skal kåres i desember gjeldende år. I saken om nytt styre ble Evy Fone Bråten valgt inn som varamedlem, mens Stangenes, Rekve og Skiffart har 1 år igjen av sine valgte verv;

Leder/sekretær Anne-Lise Stangenes
Økonomiansvarlig Arild B. Rekve
Web-ansvarlig Hilde M. Skiffart
Varamedlem Evy Fone Bråten

Vår mangeårige revisor, Bjørn Vidar Olsson, ble behørig takket for arbeidet med å gå gjennom regnskapet, før bakermester Tore Moy mottok sin takk for bakst og kaffe til ethvert medlemsmøte.

Før pausen ble Årets Fotograf 2023 kåret. Tone Heggelund bærer tittelen gjennom året, mens Torstein Wremer tok 2. plassen og Anne-Lise Stangenes 3. plassen. Mer om det her.

Pausen er et viktig innslag under møtene. Skravla sitter løst, og det er alltid godt med noe i koppen og velsmakende kaker. Denne gang bidro også Jens Hanstad med krydderkake, i tillegg til den saftige eplekaka som Tore Moy er bakermester for.

Programmet for våren ble vist frem av Anne-Lise, og nytt i vår er «Guttas kveld» og «Jentenes kveld». Det ble satt av 15 min. til oppstartsplanlegging av disse to kveldene der gutta samtalte seg imellom på et sted, og jentene på et annet. Allerede torsdag 7. mars skal gutta i aksjon. Vi er alle spente på hvilket innhold de vil fylle kvelden med? Styret vil ha ansvar for Månedens Foto disse to kveldene.

Kveldens mini-foredrag sto Bjørn Vidar Olsson, Kari Mette Arntzen og Stig Repstad for. Her var alt fra livet til våre fjærkledde venner, til hjort i København og hvordan det er når bamse brakar banker på døra til fotoskjulet.

Det ble ingen bildediskusjon av Månedens Foto denne kvelden, men kåring av Topp 5. Den nylig kårede «Årets Fotograf 2023»; Tone Heggelund, vant februarkonkurransen med flott premie gitt av CEWE! Vi gratulerer, og er spente på fortsettelsen!